Çanakkale-İzmir 5.Gün( Ayvalık-Çandarlı Etabı 70 km ) / Canakkale-Izmir Route Day 5 ( Ayvalik- Candarli stage 70 km )

Yeni çadır yerimiz sayesinde, gece hafif esinti ve sessizlikle birlikte güzel bir uyku çekiyoruz.

Best tent place of the tour ( Photo: Bahadir Elverdi )

Sabah hemen kahvaltı hazırlıklarına başlıyoruz Akşam makarnaya kattığım barbunya pilakinin kutusunu yumurta haşlamak için kullanıyorum.

Willy and bean can for boiling eggs ( Photo: Bahadir Elverdi )

MSR whisperlite ocak incelemesi .

Dinlenme gününde yaptığımız alışverişler sayesinde doyurucu bir kahvaltı hazırlıyoruz.

Bikepacking breakfast 101. What to eat ? ( Photo: Bahadir Elverdi )
Küçükköy köyü yolu üzerinden İzmir-Çanakkale yoluna bağlanıyoruz.

Bikepacking selfie ( Photo: Bahadir Elverdi )

Ana yola çıkıp Altınova yönünde ilerliyoruz. Tuz Gölü'nü geçtikten sonra bu turumuzda klasikleşen buzzzzz gibi karadut suyundan birer bardak içip Altınova yönünde sürüşümüze devam ettik.

Good road to ride ( Photo: Bahadir Elverdi )

Yol iyi şartlarda ve sürprizlerle devam ediyor.

It's written "Ottoman Wood" ( Photo: Ekin Akman)
Dikili'ye kadar çay molası veremeden devam ettik. Meydanda durduğumuzda çevredeki birkaç kişiyle sohbet ediyoruz. Karnımız acıktığı için esnaf lokantası, sulu yemek yiyebileceğimiz bir yer sorduk ve  Hasan'ın Yeri'ne yönlendirildik.

We ate delicious foods at Hasan'ın Yeri in Dikili.Dried beans recommended ( Photo: Bahadir Elverdi )
Hasan Usta (fotoğrafta sağda bordo önlükle oturan ) 1983'ten beri aynı yerde imiş. Sohbetimiz sırasında sabah 6 da iş yerine geldiğini ve 5 çeşit çorba çıkardığını söylüyor. Çorbalara ilaveten öğle yemeği için çıkardığı 5 çeşit yemek içerisinde kuru fasulyesi muhteşem. "Öğleden sonra 2-3 gibi bende yemek biter, ertesi günün hazırlıklarını yaparım ve en geç altıda dükkanı kaparım" diyor. İşini severek yaptığını da ekliyor.
Kuru fasulye + pilav + salata + taze fasulye + cacık yiyoruz ve üzerine çay söylüyorlar.Toplam 20 TL.
Küçük dükkan ve kararında çıkarılan yemeklerle lezzet ustası olmanın iyi bir örneği.
Yolu düşenler (3'ten önce düşmesine özen gösterin yoksa yemek kalmıyor ) kuru fasulyeyi mutlaka deneyin.
Dikili'nin denizi mavi bayraklı, her yerde girebileceğimiz söyleniyor.Deniz harika.

Dikili blue flag awarded beach( Photo: Bahadir Elverdi )

Dikili ( Photo: Bahadir Elverdi )

Don't think just climb ( Photo: Ekin Akman)
Biraz yüzüp yola devam etmeye karar veriyoruz. Hasan ustanın tavsiyesine uyup Bademli üzerinden gideceğiz.
Otuzumda asılmamı istediler, kırksekizimde barış madalyasının bana verilmesini...
                                                                                                Nazım Hikmet Ran

Nazım Hikmet Ran Monument ( Photo: Bahadir Elverdi )

Beaches of Dikili ( Photo: Bahadir Elverdi )

Dikili çıkışı hafif yokuşlarla başladı. Biraz ilerledikten sonra mola verdik ve kuru yemiş ve muz tükettik.

Last Pharaoh of Dikili ( Photo: Ekin Akman )

Enteresan bir kule tasarımı ile karşılaştık. Uzaktan burada aquaparkın ne işi var diye düşünmüştüm.

Interesting tower ( Photo: Bahadir Elverdi )

Bademli köyü'ne bir km civarı kala teyzelerin yol kenarına kurdukları nefis gözleme tezgahında durduk.
1 patlıcanlı ve 1 patatesli gözleme söyleyip 2 de ayran içtik 12 TL.
Teyzelerden biri "yarın Bademli'de koyun festivali başlıyor görün öyle gidin" diyor.
"Koyun festivali nasıl oluyor teyze koyunlar geçiyor en güzelini mi seçiyorsunuz?" dememle kahkahalar kopuyor.
Teyze 3 gün süren Bademli Koruk Festivalinden bahsederken sıcakta bisiklet sürmenin sonucu olarak koyun anlamışım mevzuyu.
Ayağımızın bereketiyle bir anda araçlar duruyor ve biz yolumuza devam ediyoruz.

A pancake place near the Bademli village ( Photo: Ekin Akman)

Bademli'ye geldiğimizde biraz kaybolarak devam ediyoruz Çandarlı yönüne.
Hasan usta'nın bahsettiği koy manzaraları burada başlıyor. Sağımıza denizi ve koyları alarak zaman zaman orman içinden zaman zaman izbe yollarda sürüşümüz başlıyor. En sık mola verdiğimiz etapta burası oluyor.Bu bölüm yani Bademli-Çandarlı arası en keyifli etaptı. Tırmanışı boldu ve tabi inişi de. Özellikle gün batımına doğru epik bir sürüş gerçekleştirdik diyebilirim.
Epic place for riding ( Photo: Bahadir Elverdi )

between trees ( Photo: Bahadir Elverdi )

I like the feeling of this photo so much ( Photo: Bahadir Elverdi )

A yogi can do yoga even he/she is on the Mars

Good sihgtseeing all the way to Candarli ( Photo: Bahadir Elverdi )

Getting dark ( Photo: Ekin Akman)

Bu güzergahta dağınık biçimde toplu yaşam alanları, 5 yıldızlı termal oteller, küçük villalar görüyoruz.
Satılık arazi ilanları da bolca. Küçük m2 arazi ve üzerine kondurulan pre-fabrik evler ve büyümeye başlamış ağaçlarla çevrili dağınık yazlıklar var epeyce.
Denizköyü geçtikten sonra havada kararmaya başlıyor. Son yokuşları çıktıktan sonra oldukça hızlı ve uzun inişlerle Çandarlı'ya varıyoruz karanlıkta. Çanakkale'den bu yana Küçükkuyu inişi de dahil olmak üzere en hızlı ve korkutucu iniş burasıydı. Tam Çandarlı girişinde lastik patlıyor. Son yapıştırıcı ile sokak lambası ışığında yama yapıyorum.

A repair job at the evening needs a source of light and passion ( Photo: Ekin Akman)

Yorucu bir gün oldu ve hala kalacak yer ayarlamadık. Eski ev arkadaşım Emre sayesinde Onur ile irtibata geçiyoruz ve limandaki dalış teknesinde buluşuyoruz.Çandarlı'nın tek dalış şirketi olan Derin Dalış'ın'ın teknesi bu.Detaylı bilgi için http://www.derindalismerkezi.com/default.aspx
Çandarlı'da kamping olmadığı gerçeğini öğreniyoruz.
Duşa ihtiyacımız olmasa önemli değil fakat yorgunluğun üzerine hayal kırıklığı çöküyor. Pansiyonlar aranıyor fakat bayram nedeniyle dolu. Evlerini bile kiralamışlar. Esnaf otelin geceliği 120 TL.
Tekneni üstünde konaklayabileceğimizi söylüyor Onur. Her ikimizin aklına yatıyor ve onaylıyoruz.
Ertesi sabah açılır, yüzer ve teknede kahvaltı yaparız hatta dalışa gelirsiniz teklifi harikulade.
Onur ve Cansu'nun tavsiyesiyle Pitaneon'dan lezzetli cheese burgerler indiriyoruz mideye.Bayram nedeniyle oldukça kalabalık ve merkez biraz gürültülü Çandarlı' da.
Teknenin kıç üstünde duş aldıktan sonra, sohbet gecenin geç saatlerine kadar devam ediyor.
Serin ve mükemmel bir uyku çekiyoruz.

Map of day 5
Notes:
We had good sleep last night.Changing tent place works well.We did shopping yesterday and had a great breakfast with a beautiful view.We started to ride through main road.It's a bit complicated to get there.When we reached the road after a few km's of ride we drink our popular black mulberryy juice once more.
We passed through Salt lake .The road is good till Dikili. At Dikili we ate very delicious foods at "Hasan'ın Yeri" at the centre. Dikili has  blue flag awarded great beaches which we tested and approved :) We decided to go Candarli through sea side road by passing Bademli village.This road has steep parts and some fast and long down hills. Riding before sunset is really epic. There are thermal hotels, villas on the way.You passed forest roads, and see a lot of small bays. Best stage of the tour.Last parts are down hill and very fast before Candarli.
There is no camping in Candarli. But you have chance to have camp above the pier.
We ate cheeseburgers from Pitaneon and slept on the boat of our friend Onur.The only diving company of Candarli Derin Dalis. For more info http://www.derindalismerkezi.com/default.aspx